Handelsbetingelser

VORES OPLYSNINGER
Living Copenhagen ApS
CVR-nummer: 45404110
Adresse: Bjørnøgade 25, 4.TH, 9000 Aalborg
Telefon: +45 30597744
E-Mail: support@living-copenhagen.dk
Webshop: www.living-copenhagen.dk

 

  1. VORES HANDELSBETINGELSER
    1. Vores handelsbetingelser (”Handelsbetingelser”) gælder for vores levering af vores varer til dig, når du bestiller/køber en vare på vores hjemmeside. 
    2. Vi opfordrer dig til at læse vores Handelsbetingelser grundigt, inden du bestiller en vare hos os.
    3. Vi kan løbende ændre og opdatere Handelsbetingelserne med virkning for dine fremtidige køb på vores hjemmeside. Derfor vil du blive bedt om at acceptere vores Handelsbetingelser, hver gang du handler hos os. 
    4. Hvis du ikke accepterer vores Handelsbetingelser, kan du ikke bestille varer på vores hjemmeside.
    5. En opdateret udgave af Handelsbetingelserne er altid tilgængelig på vores hjemmeside.


  1. PRISER OG BETALING
    1. Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) inkl. 25% moms og øvrige skatter/afgifter.
    2. Den samlede pris, som du skal betale for din(e) vare(r) inklusive eventuel forsendelse samt afgifter/gebyrer ved betaling med kreditkort, bliver opgjort, inden du gennemfører din bestilling.
    3. Dine leveringsomkostninger varierer – afhængig af hvilken levering, der vælges/tilbydes for levering af den pågældende vare. Du vil blive oplyst om leveringsomkostningerne, inden du gennemfører din bestilling.
    4. Din betaling for din(e) vare(r) sker, når du gennemfører bestillingen. Hvis vi skal sende varen til dig, trækker vi først pengene, når vi sender varen af sted til dig fra vores lager.
    5. Når du betaler for en vare med et internationalt betalingskort direkte eller via MobilePay, bliver beløbet reserveret på dit kort med det samme. Beløbet trækkes først fra dit kort, når varen afsendes. Herefter ophører reservationen automatisk. Hvis du har spørgsmål til reservationen, varigheden heraf eller andre forhold i den forbindelse, skal du kontakte din kortudsteder, som kan hjælpe dig. Vi henviser i øvrigt til din aftale med din kortudsteder om brugen af dit betalingskort.


  1. BETALINGSMIDLER
    1. Du kan betale med Dankort, Visa/Dankort, Maestro, MasterCard, Anyday, Google Pay, Apple Pay.
    2. Du kan også betale med vores gavekort. Du kan dog kun bruge ét gavekort pr. bestilling.

      Anyday betalingsmuligheden er tilgængelig for køb på 300,- DKK eller mere. Når du vælger at betale med Anyday, trækker vi den første betaling, når din vare afsendes. Efterfølgende vil du betale en månedlig ydelse den sidste hverdag i hver måned. Antallet af månedlige ydelser starter fra fire måneder og kan variere afhængigt af din valgte betalingsplan. Størrelsen på hver ydelse bestemmes af din ordres samlede beløb, din valgte flexydelse og den specifikke betalingsplan, du har valgt. Husk, at hvis du betaler alle rater til tiden, påløber der ingen renter eller gebyrer. Skulle du returnere dit køb, vil din aftale med Anyday automatisk blive annulleret. Yderligere detaljer og vilkår for brug af Anyday kan findes her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper


  1. BESTILLING AF VARER PÅ VORES HJEMMESIDE
    1. Vi er først bundet af din bestilling, når vi har sendt en ordrebekræftelse til dig. Indtil da har vi mulighed for at afvise din bestilling i tilfælde af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende omstændigheder.
    2. Generelt
    3. Du skal være mindst 15 år og have et gyldigt kreditkort eller debitkort, som vi accepterer som betalingsmiddel for, at du kan bestille vores varer på vores hjemmeside. Hvis du er under 15 år, skal du have et juridisk grundlag for at kunne handle med os.
    4. Vores webshop på https://living-copenhagen.dk er åben 24 timer i døgnet, men den kan være lukket på grund af vedligeholdelse. Vi prøver selvfølgelig på (så vidt muligt) at vedligeholde vores webshop om natten.
    5. Hvis du foretager en bestilling i weekenden eller på helligdage, vil din bestilling først blive behandlet den næstkommende hverdag.
    6. Vi accepterer kun din bestilling, hvis dine betalingsoplysninger er korrekte, og hvis vi ikke har grundlag for at tro, at bestillingen skal bruges til ulovlige aktiviteter, eller at du ikke opfylder kravene i vores Handelsbetingelser.
    7. Du kan kun bestille vores varer via vores hjemmeside. Vi modtager ikke ordrer på telefon.
    8. Hvornår er du bundet af din bestilling?
    9. Inden du klikker ”"Betal nu" ”, har du mulighed for at tilpasse din bestilling og dine oplysninger.
    10. Når du klikker ”"Betal nu" ”, bliver du bundet af din bestilling, og du vil modtage en ordrebekræftelse fra Os i en e-mail.
    11. Skulle du komme til at lave en fejl i din bestilling, så kontakt vores kundeservice, der kan hjælpe dig. Hvis du har fortrudt din bestilling, så har du 14 dages fortrydelsesret (læs mere om din fortrydelsesret i afsnittet ”Fortrydelsesret” nedenfor).
    12. Hvornår er vi bundet af din bestilling?



  1. LEVERING
    1. Din bestilling vil blive leveret til den leveringsadresse, som du har valgt ved bestillingen.
    2. Vi bestræber os på at levere din bestilling indenfor 1-2 hverdage. Vær opmærksom på, at forsinkelser kan forekomme, og at vi ikke kan garantere dag-til-dag-levering under alle omstændigheder.
    3.  Bestillingsvarer eller varer, der ikke er på lager, kan dog have en længere leveringstid. Dette er oplyst på produktsiden ved køb. Du kan også opleve, at vi i særligt travle periode angiver en længere forventet leveringstid ift. specifikke varer. 

Vi tager forbehold for, at nogle af leveringsformerne ikke gælder bestemte adresser og tidsintervaller. Kun de leveringsformer, som du kan vælge til din leveringsadresse, vil du kunne se, når du gennemfører din bestilling.  Vi tager forbehold for, at vi må levere til et andet leveringssted end det valgte, hvis det leveringssted, som du har valgt, er fyldt op. Hvis det er tilfældet, vil vi levere din bestilling til et leveringssted, som fragtmanden vælger.

    1. Vi leverer kun til følgende lande: Danmark
    2. Hvis vi ikke har alle de varer på lager, som du har bestilt, kan det være, at vi sender de varer, som vi har på lager, til dig først. Når vi får de varer på lager, som du mangler at få, sender vi dem til dig efterfølgende. Du kan derfor opleve, at vi sender din ordre ad flere omgange.
    3. Vi bærer risikoen for din(e) vare(r) indtil levering.
    4. Vi sender vores ordrer med GLS og DAO. Leveringstiden afhænger af fragtfirmaets vilkår og den valgte leveringsmetode. Living Copenhagen ApS kan ikke holdes ansvarlig for forsinkelser forårsaget af fragtfirmaet.

 

  1. FORTRYDELSESRET
  1. Du kan helt uden grund fortryde købet af din vare inden for 14 dage, hvis du er forbruger.
  2. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage fra den dag, hvor du eller en, som modtager varen for dig (ikke fragtmanden) får varen i hånden (i fysisk besiddelse). 
  3. Hvis du har bestilt en vare, der består af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får det sidste parti eller den sidste del af varen i hånden (i fysisk besiddelse). 
    1. Hvis du vil gøre brug af fortrydelsesretten, skal du meddele os om, at du ønsker at udnytte fortrydelsesretten i en utvetydig erklæring (på en klar og tydelig måde) – f.eks. via e-mail eller brev. Du kan også vælge at bruge vores standard fortrydelsesformular.  
    2. Du har overholdt fortrydelsesfristen, hvis du sender meddelelsen til os, om at du vil gøre brug af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen udløb.
    3. Hvis du har brugt din fortrydelsesret, refunderer vi din betaling inkl. eventuelle leveringsomkostninger uden unødig forsinkelse og senest efter 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om udnyttelse af fortrydelsesretten. 
    4. Hvis du selv har valgt en anden leveringsform end vores standardlevering, returnerer vi dog kun den del af leveringsomkostningerne, der svarer til vores standardlevering. 
    5. Vi tilbagebetaler din betaling med det samme betalingsmiddel, som du brugte ved dit køb, medmindre du udtrykkeligt har accepteret en anden form for tilbagebetaling (f.eks. et tilgodebevis).
    6. Du bliver ikke pålagt betaling af nogle gebyrer i forbindelse med tilbagebetalingen. 
    7. Du skal returnere varen til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har meddelt os, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret. Du har overholdt fortrydelsesfristen, hvis du returnerer varen inden udløbet af de 14 dage. 
    8. Du skal selv betale dine udgifter i forbindelse med returneringen af varen (bl.a. fragt).
    9. Vi kan tilbageholde din tilbagebetaling, indtil vi har modtaget varen retur, eller du har fremlagt dokumentation for din returnering af varen - alt efter hvilket tidspunkt, der er tidligst.
    10. Du kan læse mere om, hvordan du sender varen retur i afsnittet ”Returnering”.
    11. Fortrydelsesretten gælder ikke for varer, som er specialfremstillede eller har fået et tydeligt personligt præg (f.eks. varer med indgravering, broderier og lignende).

 

7. MANGELFULDE OG FORKERTE VARER

    1. Hvis din vare er mangelfuld, eller hvis vi har leveret den forkerte vare til dig, skal du kontakte vores kundeservice hurtigst muligt. Du kan se vores kontaktoplysninger nederst i vores Handelsbetingelser eller i din ordrebekræftelse.
    2. Hvis din vare er mangelfuld, eller hvis du har modtaget en forkert vare, har du mulighed for at vælge imellem:

      a) at returnere varen og få pengene tilbage,
      b) at returnere varen og få en ny tilsvarende vare (omlevering)
      c) at beholde varen og få et forholdsmæssigt afslag
      d) at beholde varen og få manglen afhjulpet
    3. For at vores kundeservice kan hjælpe dig, hvis du har modtaget en mangelfuld eller forkert vare, skal du oplyse dit bestillingsnummer, varenummer og give en fyldestgørende beskrivelse af, hvad der er galt med varen. 
    4. I tilfælde af at du har modtaget en mangelfuld eller forkert vare, som du skal returnere, afholder vi omkostningerne til returnering af varen til os. 
    5. Hvis din vare er mangelfuld, gælder købelovens regler om mangler.

 

8. RETURNERING 

  1. Du er ansvarlig for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes en anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, varen fungerer på.
    1. Reklamation over en mangel ved din vare skal ske direkte over for os indenfor rimelig tid efter at du har opdaget manglen.
    2. Der gælder en reklamationsfrist på 2 år, og du skal som forbruger derfor senest reklamere inden for 2 år efter levering af varen. Overholdes reklamationsfristen ikke, bortfalder din ret til at gøre mangler gældende, medmindre vi har påtaget os at indestå for varen i længere tid. 
    3. Du kan læse mere om, hvordan du reklamerer i afsnittet ”Klageadgang”.
    4. Reklamation
    5. Hvis du skal sende en vare retur til os (hvis f.eks. du har fortrudt dit køb, eller din vare er mangelfuld), skal du sende varen retur til følgende adresse: Bjørnøgade 25, 4TH, 9000 Aalborg, Danmark.
    6. Ved returnering skal alle dele af varen sendes retur til os.
    7. Når du sender en vare retur til os, er du ansvarlig for, at varen er pakket på en forsvarlig måde. Du bærer risikoen for varen, indtil vi har modtaget varen retur i hånden (fysisk besiddelse). Vi anbefaler derfor, at du gemmer din kvittering for afsendelse af varen.
    8. Hvis varens værdi er forringet, fratrækker vi værdiforringelsen fra købesummen, som du har betalt for varen, inden du får købesummen tilbagebetalt.
    9. Efterlysninger af returpakker skal ske senest 10 dage efter den forventede leveringsdato. Hvis denne frist ikke overholdes, kan sagen blive afvist og returpakken vil derfor ikke kunne behandles.


9. FORCE MAJURE 

      1. Vi er ikke ansvarlige over for dig, hvis der efter din bestilling indtræder omstændigheder, som hindrer eller udsætter vores opfyldelse af din bestilling. Sådanne omstændigheder omfatter udefrakommende omstændigheder som mennesker ikke kan afværge, krig, mobilisering, nedbrud af telekommunikation/kundens infrastruktur, eksterne sikkerhedshændelser (f.eks. hackerangreb, angreb af computervirus eller en tredjeparts destruktive adfærd), naturkatastrofer samt naturforhold der gør, at det ikke er muligt at opfylde din bestilling/dit køb, strejker, lockout, brand, blokader, hærværk, påbud fra offentlige myndigheder og/ eller rettighedshaver, udbrud af epidemier eller pandemier, globale sundhedsmæssige nødsituationer, og andre omstændigheder, som vi ikke har direkte kontrol over.

10. PERSONOPLYSNINGER

    1. Vi behandler dine personoplysninger fortroligt. Vi har udarbejdet en privatlivspolitik, der fortæller om, hvordan Vi behandler de personoplysninger, som du giver til os i forbindelse med dit køb samt ved brug af vores hjemmeside. Du kan finde vores privatlivspolitik under betingelser i bunden af hjemmesiden.

11. ANDET

    1. Vi gør vores bedste for at opdatere hjemmesiden samt sikre, at priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne er korrekte. Stavefejl, fejl i priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne kan dog opstå, og nogle gange opdager vi, at prisen for en vare er angivet forkert.
    2. Vi er stolte af at være en autoriseret forhandler af Opjet. Dette betyder, at alle de produkter, vi tilbyder fra Opjet, er ægte og leveret direkte fra producenten. Som autoriseret forhandler garanterer vi, at produkterne er af højeste kvalitet og lever op til de standarder, der er fastsat af mærket.


12. KLAGEADGANG

    1. Hvis der opstår et problem med din vare, eller hvis din vare er mangelfuld, skal du i første omgang kontakte vores kundeservice.
    2. Hvis du er utilfreds med vores håndtering af dit problem med en vare, kan du indgive en klage til Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Mæglingsteamet for Forbrugerklager via Klageportalen. Hvis du vil indgive en klage til Mæglingsteamet for Forbrugerklager, skal du have sendt din klage til os først. Det kan være en god ide, at du sender en skriftlig klage til os, så du kan dokumentere, at du har klaget, hvis Mæglingsteamet for Forbrugerklager beder om dokumentation. For at klage skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr til Klageportalen for at få din klage behandlet.
    3. Du kan også anvende Europa-Kommissionens online klageportal ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Du kan indgive klagen på Europa-Kommissionens online klageportal. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse support@living-copenhagen.dk.


13. LOVVALG OG VÆRNETING

    1. Enhver(t) bestilling/køb, som du indgår med os, er omfattet af og skal fortolkes i overensstemmelse med dansk lovgivning bortset fra (a) regler, som fører til anvendelse af anden lovgivning end dansk, og (b) De Forenede Nationers konvention om aftaler om internationale køb (CISG). 
    2. Enhver tvist og ethvert krav, der udspringer af eller i tilknytning til din bestilling/dit køb, skal afgøres ved en kompetent domstol ved Living Copenhagen ApS værneting, som er Retten i Aalborg.

14. VORES KONTAKTOPLYSNINGER

    1. Hvis der er noget, som du er i tvivl om, så kontakt endelig vores kundeservice på:

      E-mail: support@living-copenhagen.dk
      Telefonnummer: +45 30 59 77 44 med telefontid alle hverdage 10-14.
      Adresse: Bjørnøgade 25 4TH, 9000 Aalborg, Danmark

 

15. RETURNERINGER

    1. Alle ordrer er underlagt vores standard returpolitik på 14 dage. Returperioden løber fra den dag, du modtog din ordre.
    2. Vi accepterer kun din returnering, hvis følgende betingelser er opfyldt:
      • De returnerede varer fremstår som nye
      • 14-dages returperioden er ikke udløbet
      • De returnerede varer er korrekt emballeret

Omkostninger forbundet med returnering er på købers egen regning. Du som kunde bærer transportens risiko i tilfælde af returnering. Living Copenhagen ApS anbefaler at sende varerne retur med track and trace, så de kan spores, indtil de er leveret.

OMBYTNING

Du kan oprette din ombytning ved at skrive en mail til os: support@living-copenhagen.dk

*Vi dækker omkostninger for en enkelt ombytning pr. ordre


HVORDAN RETURNERER JEG MIN ORDRE?

  1. Opret din returnering ved at skrive en mail til os: support@living-copenhagen.dk
  2. Indpak den eller de pågældende varer i emballagen, de blev leveret i
  3. Print dit modtagne returlabel 
  4. Sæt den returlabel, du har modtaget, på din returpakke
  5. Pakken skal nu indleveres i din pakkeshop 

HVORDAN RETURNERER JEG EN ORDRE, JEG TIDLIGER HAR OMBYTTET?

Ved returnering af en ordre, du tidligere har haft ombyttet, skal du benytte det samme ordrenummer.

HVORNÅR MODTAGER JEG MIN OMBYTNING?

Din ombytning vil først blive oprettet, når vi har modtaget og behandlet din returpakke på vores lager. Der kan gå mellem 3-10 hverdage fra pakken ankommer hos os, og til at den bliver behandlet. Du vil ikke modtage en bekræftelse på at vi har modtaget pakken. Først når retur ordren behandles vil du modtage en mail.         

HVORNÅR MODTAGER JEG MIN REFUNDERING?

Der kan gå op til 10 hverdage, fra en returpakke ankommer til os, til den bliver behandlet. Vi sender IKKE en bekræftelsesmail ved modtagelsen, men der sendes en bekræftelsesmail så snart behandlingen af returneringen/ombytningen er gennemført.

Hvis en ombytning/returnering ikke bliver behandlet inden for 10 hverdage efter ankomsten til vores adresse, skal dette meddeles til os på support@living-copenhagen.dk *Hvis kundeservice ikke kontaktes i rette tid, henviser vi til vores efterfølgende retningslinjer i vores handelsbetingelser.

KAN JEG FORTRYDE VED BLOT AT NÆGTE MODTAGELSE AF VAREN?

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. 

BLIVER MIN RABATKODE UGYLDIG VED RETURNERING AF DELE AF ORDREN?

Når du returnerer en ordre, hvor der er anvendt en rabatkode, kan det påvirke gyldigheden af rabatkoden, hvis de oprindelige betingelser for rabatten ikke længere er opfyldt efter returneringen.

Eks. Hvis du har benyttet en rabatkode som kun var gyldig ved køb af præcis to vaser til en samlede rabatpris. Hvis du returnerer en vase fra den oprindelige ordre, vil den tilbageværende vase blive prissat individuelt, hvilket kan resultere i en højere pris, da rabatten var baseret på mængden af to vaser.

 

Hvis du har brug for yderligere oplysninger, er vores kundeservice til rådighed for at hjælpe dig -  Mail: support@living-copenhagen.dk